برنامه وفاداری و باشگاه هوادارن وانکارد تحولی نوین در کسب و کارهای ایرانی
سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۱۰ ب.ظ
برنامه وفاداری و باشگاه هوادارن وانکارد تحولی نوین در کسب و کارهای ایرانی
دنیای امروز دنیای رقابت بین کسب و کار ها می باشد. شاید اگربخواهیم به یک دید دیگری به بازاریابی نگاه بیندازیم می توان گفت که بازاریابی یعنی جذب مشتریان دیگر کسب و کار ها به سمت خودمان می باشد. اما تنها مساله جذب مشتری نمی تواند اهداف یک کسب و کار را تامین کند. جذب مشتری تنها یک مرحله از بازاریابی می باشد. حفظ مشتری و وفادارسازی مشتریست که می تواند سود یک بنگاه را تضمین کند.
بر مبنای اصل پارتو یا همان اصل هشتاد بیست، 20 درصد از مشتریان 80 درصد از سودآوری یک بنگاه کسب و کار را تامین می کنند. اما برای آنکه این 20 درصد سودده را از هشتاد درصد غیر سودده تمیز دهیم باید چه تدابیری بیندیشیم؟
یکی از راه حل ها و شاید بتوان گفت موثرترین راه حل استفاده از یک سری نرم افزارهای وفاداری و باشگاه مشتریان می باشد که بتواند اطلاعات مشتریان شما را ثبت و ضبط کند. پس از ان شما باید با استفاده از این نرم افزارهای وفاداری و باشگاه مشتریان رفتار مشتریان، علاقه مندی های آنها و میزان تراکنش های خرید آنها را ثبت کنید تا متوجه شوید کدام مشتریان سود ده و کدام یک غیرسودده هستند و چه رفتارهایی از خود بروز می دهند. از این مرحله نحوه رفتار شما با گروه های مختلف مشتریانتان متفاوت خواهد بود. مشتریان سودده شما وقتی می بینند با آنها به نحوه شایسته تری برخورد می کنید و برای انها امتیازات ویژه ای قائل می شوید مشتریان وفادار شما شده اند. وقتی مشتری وفادار می شود همچون شریک شما تلقی می شود، او بی واسطه شما را تبلیغ خواهد کرد. شاید دفعه بعدی و برای مراجعه بعدی مشتری اون دیگر تنها به فروشگاه شما نیاید و مطمئنا دوستان خود و خانواده خود را نیز با خود همراه خواهد کرد.
باشگاه هوادارن وانکارد تحت نرم افزار کش سافت با سرور ابری بنیان در ایران فعالیت خود را آغاز کرده است تا کسب و کارها را در این زمینه یاری کند. باشگاه هوادارن وانکارد متشکل از پذیرندگان وانکارد که کسب وکارهای درون شبکه را تشکیل می دهند و همچنین هواداران وانکارد که مشتریان کسب وکارهای درون این شبکه را شامل می شوند. پذیرندگان وانکارد می توانند همه فعالیت های مروط به مدیریت ارتباط با مشتری را تحت این نرم افزار انجام دهند. در این نرم افزار وفاداری می توانند یک سری برنامه وفاداری برای مشتریان تعریف کنند.برنامه های وفاداری در نرم افزار هدیه و وفاداری کش سافت شامل برنامه وفاداری امتیاز بنیان، برنامه وفاداری مراجعه بنیان، برنامه وفاداری خرید بنیان و برنامه وفاداری تخفیف فوری و سالیانه تقسیم بندی شده است. هر کسب وکار با توجه به استراتژی خود و با استفاده از مشاوره های شرکت کشاف می تواند یک یا چند برنامه وفاداری در پنل کابری خود تعریف کند تا این استراتژی ها منجر به افزایش دفعات خرید مشتریان گردد. باشگاه مشتریان وانکارد یا باشگاه هواداران وانکارد بستری را برای کسب وکارهای درون شبکه وانکارد ایجاد میکند تا بتوانند مشتری هایشان را با هم به اشتراک گذارند. به طور مثال یک مشتری رستوران در منطقه فرشته می تواند مشتریان پوشاک در همان منطقه را ببیند و او را ترغیب به خرید کند و بنابراین تبلیغات وی هدفمند خواهد شد و دیگران نیاز به هزینه و تبلیغات کور ندارد.
نویسنده: امین عالی پور