مدیراد برگرفته شده از واژه های "مدیریت و اقتصاد"

مدیراد قصد دارد به تحلیل و بررسی مسائل روز در حوزه مدیریت و اقتصاد بپردازد. مدیراد ایجاد شده تا مدیریت و اقتصاد را در جامعه رصد کند و به دوستداران آن دید مدیریتی و اقتصادی بخشد.

مدیراد برگرفته شده از واژه های "مدیریت و اقتصاد"

مدیراد قصد دارد به تحلیل و بررسی مسائل روز در حوزه مدیریت و اقتصاد بپردازد. مدیراد ایجاد شده تا مدیریت و اقتصاد را در جامعه رصد کند و به دوستداران آن دید مدیریتی و اقتصادی بخشد.

مدیراد یعنی مدیریت و اقتصاد
ما در وبلاگ مدیراد به تحلیل و بررسی مسائل روز مدیریت و اقتصاد خواهیم پرداخت. مدیراد ایجاد شد تا از نگاه خرد و کلان به مسائل روز جامعه نگاه کند.
نویسنگان مدیراد قصد دارند دانش ها و تجربه های روز خود را به مدیران و اندیشمندان ایرانی منتقل کنند و همنیطور فضایی صمیمانه و مناسب را برای تبادل دانش و تجرییات روز ما ایجاد کنند تا کمک شایانی برای رشد و ترقی و تعالی مدیران ایجاد نماید

چشم انداز مدیراد ایجاد یک حلقه ارتباطی بین مدیران جوان و اینده دار کشور است و از حضور شما در وبلاگ مدیراد در هر کجای دنیا باشید استقبال می نماییم.

یکی از اهداف مدیراد تحلیل فضای مدیریت کسب وکار در ایران و جهان می باشد.

مدیراد معتقد است مدیریت کسب و کار جز شاخص های بسیار مهم وضعیت اقتصادی کشور قلمداد می شود که بر مبنای آن می توان گفت که آیا وضعیت اقتصاد در ایران مناسب است یا خیر.
مدیراد تلاش می کند با واکاوری این فضا مدیران را در جهت اعتلای جایگاه کشورمان در سطح جهان یاری رساند.

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۴
ارديبهشت


برنامه‌های وفاداری استراتژی هایی موثر و جدید مارکتینگ می باشند که به رفتارهای خرید وفادارانه مشتریان(رفتارهای سودآور برای سازمان) پاداش داده می شوند و با اعمال برنامه وفاداری و ایجاد باشگاه مشتریان، سعی در گسترش تعداد مشتریان خود دارند. به طور کلی هدف از اجرای برنامه وفاداری در کسب و کارها بدست اوردن اطلاعاتی از مشتریان و ایجاد یک دیتا بیس اختصاصی از مشتریان و تحلیل رفتار مشتریان و عادات خرید  انها می باشد. مثلا یک هایپرمارکت لاکچری می تواند با استفاده از راه اندازی این سیستم به این موضوع پی می برد که کدام یک از کالاهایش بیشترین فروش و مشتری را داراست وکدام یک از کالاهایش به کدام قشر تعلق دارد یا چه رنج سنی از کالاهای مختلف استفاده می کنند. به این ترتیب در چینش این کالاها دقت می کند که دسترسی ان کالا برای مشتری زمانی که به ان کسب وکار مراجعه می کند ساده تر شود. و هدف دیگر انها که مهمترین هدف است ایجاد حس وفاداری در مشتریان است. به طور کلی این پروسه در میان مدت و بلند مدت جواب می دهد و استفاده از برنامه وفاداری یک بیزنس بلند نظر و صبور می طلبد.

کارت وفاداری


نحوه ایجاد برنامه وفاداری و راه اندازی یک سیستم وفاداری

نحوه ایجاد برنامه وفاداری متفاوت است. بسیاری از کسب وکارها یک پروموشن برای یک مدت محدود در نظر می گیرند و یک برنامه وفاداری امیتاز بنیان کنارش تعریف می کنند. مثلا به ازای هر ده هزار تومان خرید یک امتیاز و پس از رسیدن مشتری به سقف امتیازی 10 به او جایزه و پاداش یااعتبار می دهند تا دوباره فرد را مجبور به خرید مجدد کنند. بعضی نیز براساس مراجعه به مشتری پاداش می دهند. این برنامه که به نام برنامه وفاداری مراجعه بنیان معروف است به این صورت است که به ازای تعداد مراجعات مشتری به فرد پاداش یا جایزه ای تعلق می گیرد. نوع دیگر برنامه های وفاداری، برنامه وفاداری تخفیفی می باشد. در این نوع برنامه وفاداری درصدی از تخفیف خرید به حساب مشتری واریز می شود و مشتری از ان تخفیف می تواند در خرید بعدی خود استفاده نماید.یعنی درست است که تخفبف به مشتری داده می شود ولی در خرید بعدی می تواند از ان استفاده نماید.


استفاده از کارت وفاداری در سیستم های وفاداری


برای راحتی کار و جذابتر بودن ان شرکت ها از کارت های وفاداری یا کارتهای لویالتی استفاده می کنند. این کارت ها به عنوان یک کارت شناسایی مشتری عمل می کنند و شبیه کارت های اعتباری بانک ها می باشند و به صاحب کارت یه شخصیت اعتباری و ویژه می دهند.در آمریکا تقریبا 90 درصد مردم از این کارت ها دارند. این نوع کارت‌ها سیستمی از مدل کسب و کار وفاداری سازمان‌ها هستند.

سیستم وفاداری تاکنون در کسب و کارهای مختلفی همچون هایپرمارکت، سوپرمارکت، رستوران، فست فود، کافی شاپ، ارایشگاه های مردانه و زنانه، کارواش، مزون عروس، پوشاک زنانه و مردانه، لوازم ارایشی و بهداشتی، باشگاه های بدنسازی، باشگاه گلف و بولینگ و باشگاه های بیلیارد دیده شده است. به طور کلی هر کسب وکاری که در ان تکرار خرید مشتری برای یک زمان حداکثر دوماهه صورت می گیرد می تواند از برنامه های وفاداری و سیستم وفاداری استفاده نماید.

1kard

✍️امین عالی پور

  • amin aalipour
۱۲
ارديبهشت
برنامه وفاداری و باشگاه هوادارن وانکارد تحولی نوین در کسب و کارهای ایرانی
 
دنیای امروز دنیای رقابت بین کسب و کار ها می باشد. شاید اگربخواهیم به یک دید دیگری به بازاریابی نگاه بیندازیم می توان گفت که بازاریابی یعنی جذب مشتریان دیگر کسب و کار ها به سمت خودمان می باشد. اما تنها مساله جذب مشتری نمی تواند اهداف یک کسب و کار را تامین کند. جذب مشتری تنها یک مرحله از بازاریابی می باشد. حفظ مشتری و وفادارسازی مشتریست که می تواند سود یک بنگاه را تضمین کند. 
بر مبنای اصل پارتو یا همان اصل هشتاد بیست، 20 درصد از مشتریان 80 درصد از سودآوری یک بنگاه کسب و کار را تامین می کنند. اما برای آنکه این 20 درصد سودده را از هشتاد درصد غیر سودده تمیز دهیم باید چه تدابیری بیندیشیم؟


یکی از راه حل ها و شاید بتوان گفت موثرترین راه حل استفاده از یک سری نرم افزارهای وفاداری و باشگاه مشتریان می باشد که بتواند اطلاعات مشتریان شما را ثبت و ضبط کند. پس از ان شما باید با استفاده از این نرم افزارهای وفاداری و باشگاه مشتریان رفتار مشتریان، علاقه مندی های آنها و میزان تراکنش های خرید آنها را ثبت کنید تا متوجه شوید کدام مشتریان سود ده و کدام یک غیرسودده هستند و چه رفتارهایی از خود بروز می دهند. از این مرحله نحوه رفتار شما با گروه های مختلف مشتریانتان متفاوت خواهد بود. مشتریان سودده شما وقتی می بینند با آنها به نحوه شایسته تری برخورد می کنید و برای انها امتیازات ویژه ای قائل می شوید مشتریان وفادار شما شده اند. وقتی مشتری وفادار می شود همچون شریک شما تلقی می شود، او بی واسطه شما را تبلیغ خواهد کرد. شاید دفعه بعدی و برای مراجعه بعدی مشتری اون دیگر تنها به فروشگاه شما نیاید و مطمئنا دوستان خود و خانواده خود را نیز با خود همراه خواهد کرد.


باشگاه هوادارن وانکارد تحت نرم افزار کش سافت با سرور ابری بنیان در ایران فعالیت خود را آغاز کرده است تا کسب و کارها را در این زمینه یاری کند. باشگاه هوادارن وانکارد متشکل از پذیرندگان وانکارد که کسب وکارهای درون شبکه را تشکیل می دهند و همچنین هواداران وانکارد که مشتریان کسب وکارهای درون این شبکه را شامل می شوند. پذیرندگان وانکارد می توانند همه فعالیت های مروط به مدیریت ارتباط با مشتری را تحت این نرم افزار انجام دهند. در این نرم افزار وفاداری می توانند یک سری برنامه وفاداری برای مشتریان تعریف کنند.برنامه های وفاداری در نرم افزار هدیه و وفاداری کش سافت شامل برنامه وفاداری امتیاز بنیان، برنامه وفاداری مراجعه بنیان، برنامه وفاداری خرید بنیان و برنامه وفاداری تخفیف فوری و سالیانه تقسیم بندی شده است. هر کسب وکار با توجه به استراتژی خود و با استفاده از مشاوره های شرکت کشاف می تواند یک یا چند برنامه وفاداری در پنل کابری خود تعریف کند تا این استراتژی ها منجر به افزایش دفعات خرید مشتریان گردد. باشگاه مشتریان وانکارد یا باشگاه هواداران وانکارد بستری را برای کسب وکارهای درون شبکه وانکارد ایجاد میکند تا بتوانند مشتری هایشان را با هم به اشتراک گذارند. به طور مثال یک مشتری رستوران در منطقه فرشته می تواند مشتریان پوشاک در همان منطقه را ببیند و او را ترغیب به خرید کند و بنابراین تبلیغات وی هدفمند خواهد شد و دیگران نیاز به هزینه و تبلیغات کور ندارد.

1kard


نویسنده: امین عالی پور
  • amin aalipour